tisdag 3 mars 2009

Trött i dag och skidåkning i Stockholm

Väldigt trött tisdag, med en himmel som går i medium dun eller för er som inte är flugfiskare: gråblå himmel.

När jag satt vid köksbordet såg jag några skator som plockade något ätbart ur snödrivan utanför mitt fönster. Det var länge sedan som jag såg några skator som så obekymrat struttade omkring utanför mitt fönster. Men även de börjar väl känna att våren är alldeles runt hörnet och att vintern sjunger på sista versen.

I DN står att de bygger en skidtunnel för skidåkning året runt i Botkyrka kommun. Hmm, om de vill åka skidor nästan hela året, så är det väl bara att flytta hit till Norrbotten. Vi har snö så det räcker i åtminstone fem till sex månader om året.

Ja, världen är lite upp och ner. Stockholmarna kan inte få nog av snö och jag som bor mitt i vinterlandet längtar efter våren.

Inga kommentarer: