fredag 20 mars 2009

Fredag och i ETC läser jag om faran med kärnkraftverk


Idag fick jag ETC i brevlådan och som vanligt ögnade jag igenom artiklarna. En artikel om en tysk undersökning av barncancer nära kärnkraftverk fångade mitt intresse. Tydligen så ökade antalet barn med cancer ju närmare familjen bodde ett kärnkraftverk.

Här i Sverige planerar den nu sittande borgerliga alliansen att uppföra nya kärnkraftverk trots riskerna. Hur många barn ska dö i cancer innan de får upp ögonen. Jag tycker personligen att ett enda barn ytterligare som dör i cancer, är ett barn för mycket. Det finns inga godtagbara förluster av människoliv i detta fall.

Länk till artikeln


Annars så går dagarna som vanligt trots tokiga människor, cyniska politiker och allt annat tok. Men trots allt galet som händer så tuffar
våren på och snart så kan man börja cykla här uppe i snöskotrarnas land.

Inga kommentarer: