tisdag 17 mars 2009

Tisdag och solen skiner

Jag fick ett samtal från ABF i morse där jag har en kurs i office 2003 för nybörjare. Samtalet började som vanligt men blev sedan lite stressat. Det kan ha att göra med mina diplom från IWA. Men på den här kursen så handlar det inte om webbutveckling eller webbdesign utan om kontorsprogram.

Annars så känner jag mig trött. Man blir det bland människor som verkar ha fått vårkänslor i det vackra vårvädret. Saven stiger och känslorna svallar. Det blir lite jobbigt om man inte själv har drabbats.

På tidningarnas ekonomisidor kan jag ena dagen läsa att den ekonomiska krisen egentligen är en liten en och att allt snart går över. Nästa dag så står det att krisen är djup och att vi inte haft en sådan kris sedan trettitalet. Fan vet vad det är som gäller men företagen verkar gå på knäna och bankerna är nära konkurs.

Men trots krisen så skiner solen och snön smälter här uppe i norr. Snart så går det att fiska öring och harr utan att borra ett hål i isen. Det är då de riktiga vårkänslorna bryter fram. När jag kan svinga ett flugspö över glittrande vatten och se öringen ta min nybundna fluga som fjäderlätt flyter på vattnet. Då är det vår!

Inga kommentarer: