torsdag 30 oktober 2008

Torsdag och vintern är på gång

Det är en kall torsdag i slutet på oktober, solen skiner över frostnupna träd och buskar. Det glittrar i frostkristallerna på trädens och buskarnas grenar.

Solen som numera knappt orkar över horisonten, värmer så lite att den knappt smälter ner frosten på bilarna. Jag ser varje morgon, irriterade bilägarna skrapa rutorna utanför mitt köksfönster.

Jag har sökt några arbeten i veckan som gått och till och med varit i kontakt med ett amerikanskt företag om att starta eget på freelance basis, men det gick åt skogen. Även om förhandlingarna började bra.

Nu ser jag i dagens tidning att arbetslösheten antas öka med
100 000 personer nästa år. Det blir bara bättre och bättre. Finanskris, arbetslöshet, kronan sjunker, inflationen stiger och för någon dag sedan så hörde jag utbildningsministern säga att det behövs mer disciplin i skolan (han verkar lite kinky) :)) Ja, Sverige verkar ju vara på rätt väg!

Det positiva är väl att jag börjar få fason på min hemsida Flugfiske Norrbotten
. Får väl se om andra tycker om den lika mycket som jag? Hoppas det! Sedan har brorsan fyllt år och det är väl positivt. Åtminstone Whiskypinnarna satt bra. Jag tror Whiskyn är bra för magen, åtminstone vill jag tro att den är lite bra :-) för det allmänna välbefinnandet (och magen)

Inga kommentarer: