måndag 20 oktober 2008

Måndag

Molnigt ute och ganska kallt, vintern är på gång. Fick av en bekant veta, att jag skulle ha förtalat någon som jag inte ens vet vem det är. Konstigt som allt annat i denna stad. Jag har fått lika konstiga samtal på telefon, upprörda människor som har talat om saker som jag inte har en aning om.

Om man blir utsatt för sånt här under en lång tid så blir det rätt obehagligt att vistas ute bland människor. Man vet aldrig vad dessa knasar ska hitta på nästa gång.

Mina åsikter om politik
och mitt engagemang i Amnesty har av vissa framställs som suspekt. En gång sa en högborgerlig kvinna till mig: Inga röda ska få föröka sig! I grunden tror jag att det är det, som ligger till grund för mycket av de obehagliga som hänt mig.

Luleå är från början en högborgerlig stad som under andra världskriget hade en stark nazistisk rörelse. Jag tror att det är det, som än idag sätter prägel på hur människorna i staden förhåller sig till varandra.

Vill man veta mina åsikter så finns dom ju på Janbanan tankar och funderingar och på http://www.politik.janbanan.net om någon är intresserad.

Inga kommentarer: