torsdag 11 februari 2010

Förtal det vanligaste brottet i Luleå?

Jag har undrat ganska mycket över varför jag inte fått något arbete trots att jag har haft kompetens. För ett tag sedan fick jag veta en möjlig orsak till detta. En kvinna talade om för mig att jag led av en psykisk sjukdom. Denna sjukdom skulle jag ha haft sedan jag var barn. Jag fick också veta att denna smutskastning kunde jag inte gör något åt. Om jag sa något om detta till någon, så skulle de säga att det var en mina vanföreställningar, enligt henne. Detta förtal skulle ha sitt ursprung hos min förra chef.

Jag upplyste henne om att grovt förtal (som jag anser att detta är) kan leda till 2 års fängelse om det visar sig att personen man förtalat lidit betydande men av förtalet. Men tydligen så hjälpte inte det utan jag har fått höra mer som inte har någon verklighetsförankring från samma person. Jag har funderat på polisanmälan. Men vis av tidigare erfarenhet så vet jag att dessa personer inte bryr sig om polis eller rättsväsende. De njuter så mycket av att skada andra människor så att ett fängelsestraff inte avskräcker dem. De vet också att de för det mesta klarar sig undan från ansvar för sina handlingar.

Men även om de inte skulle klara sig, så skulle de fortsätta sin undergrävande verksamhet. Det ligger nog i deras personlighet.

Inga kommentarer: