måndag 8 december 2008

Snön faller över ett vitt Luleå

Snön faller över ett vitt Luleå. Alla ljud blir dämpade ute när allt täcks av ett mjukt vitt täcke. När jag var barn tyckte jag om att gå ute i det vita och höra snön knarra under skorna. Allt blev så fint, som ett julkort med snötyngda granar och tallar. När sedan de snöröjande traktorerna byggde upp stora snöhögar så blev det kul för oss barn att bygga snögrottor, hoppa i snön och leka herre på täppan.

Nu är det väldigt länge sedan jag lekte herre på täppan. Fast ibland får jag lust att delta i ett riktigt snöbollskrig eller vara herre på täppan, bara för en dag. Trots min ålder så tycker jag om att leka.

Fick iväg en ny uppgift till kursen i JavaScript i morse. Jobbigt värre men det gick till slut. Höll på med ett litet problem i flera timmar. Men när det sedan klarnade så var det nästan självklar. Men så är det väl alltid, när man kan det så är det lätt.

Inga kommentarer: