onsdag 5 oktober 2011

Idag var det soligt på förmiddagen

Grinstolparna står ännu kvar men
staketet är borta
Idag var det soligt på förmiddagen, så jag tog en cykeltur. Den blev lite längre än jag tänkt, men med allt regnande den här hösten så får man passa på. Åkte förbi några grindstolpar nära Tunastigen. Det var bakom det staketet, som några grabbar hittade stöldgods för många många år sedan. I Tunaskolan där jag gick var det ett inbrott och vi som gick i 5:an bestämde oss för att leta spår. Två grabbar hittade några påsar med grejer från skolan intill en gammal stengärdsgård. Vi kom tillbaka till skolan i triumf med de två killarna i täten. Jag kommer inte ihåg om polisen fick fast tjuvarna, men själva händelsen ur en 10-årings perspektiv kommer jag ihåg.

Då för tiden fanns det ett stort gammalt hus innanför grinden som jag undvek för att det såg lite farligt ut. Numera är det ett radhusområde på den stora tomten och huset är borta, men grindstolparna i betong står ännu kvar.

I tidningen ser jag att polisen har slarvat bort ett spår efter Thomas Johansson Råneå och att regeringen rullar på i samma spår med sin Voodo-ekonomi. I Grekland har de upptäckt att ekonomin krymper när man sänker pensioner och drar in på alla kostnader. (Otroligt att de kommer på det, vem kunde ha trott det)  Det är inte säkert att Grekland kommer att kunna betala sina skulder eftersom skatteintäkterna minskar.

Nä, nu måste jag söka ett jobb. Vet inte hur många jag sökt men det är nog flera hundra. Synd att jag inte fört statistik, då kunde jag ha haft jubileumsfest vid tusen. :-)










Inga kommentarer: