måndag 12 september 2011

Regnet det bara öser ner

Regn och åska, riktigt trevligt väder vi har. I'm singing in the rain! Ja, inte precis. Idag har jag kört lite Photoshop, det var länge sedan jag använde det programmet. Försökte mig på lite ny design för reklambanners. Hittade på en lite elak slogan :) Lite roligt ska man ha.

Kollade på nätet vad de skulle ha för förstoringar av digitala bilder, Priset var rätt humant för en 50x70. Ska titta igenom mina bilder för att hitta en lämplig eller kanske några stycken lämpliga.

Annars har jag diskat, installerat ett nytt hemsidesprogram: HTML-Tools och lagt in lite plugins i programmet, Var in på  GOOGLE för att utnyttja deras erbjudande om annonsering för klubben, så nu har vi 850 kr att annonsera på Internet för. Lade också in en ny film på klubbens sida http://lilloringen.se. Faktiskt så kom jag ihåg att uppdatera datumet längst ner på sidan också, inte så ofta det händer :)

Såg på en blogg http://krugman.blogs.nytimes.com/ att regeringens ekonomiska politik med skattesänkningar, det så kallade jobbskattebidraget. Kallas Voodo economics av många ekonomer.

Det behövs kraftiga progressiva satsningar för att ändra på arbetsmarknadsläget. Inte bara nån mähä-satsning för dem som redan har ett jobb :( 


Inga kommentarer: