torsdag 20 november 2008

Långsam Torsdag

Vaknade sent idag. Hade nog vaknat ännu senare om inte ett billarm hakat upp sig och tjutit oavbrutet. Kul att sitta och fika till tjutet av ett billarm. Men man har väl vant sig, inte första gången det händer att billarm utlöses. En gång var det mitt på natten som det började att tjuta från en bil. Det var verkligen en trött dag, dagen efter.

Jag har startat en ny blogg om flugfiske idag. Det blir nog mer på bloggen till sommaren när fisket kommer igång. Men jag skriver nu om vintern mest om flugor och fiskeplatser som jag besökt som flugfiskare.

Annars ska söka ett nytt jobb, vet inte hur många jag sökt hitintills, men det är åtskilliga. Långt över hundra sedan jag blev arbetslös. Men inga napp! Ska snart på kurs, så det kanske släpper med arbeten trots att arbetsmarknaden ser dystrare ut än på länge. Varsel överallt, tusen här och tvåtusen där får gå från sina arbeten. Ingen måtta på eländet :-(

Inga kommentarer: