måndag 14 mars 2011

Årsmöte och dropp från taket

Årsmötet har varit och det gick bra. Planteringar i tjärnen och kanske en fiskeresa till sommaren att se fram emot. Jag fick kritik för mina formuleringar i verksamhetsberättelsen. Men det tar jag med ro. Mer engagemang från från andra medlemmar när det gäller hemsidan vore trevligt. Speciellt som vi bestämt att hemsidan ska vara vårt ansikte utåt.

Så idag känner jag mig på bra humör. Nu återstår mer praktiska frågor som medlemskort och utplanteringar till våren. 70 kg skall i tjärnen i år. 50 till våren och 20 i höst. Tjärnen är ju inte tom så det blir nog bra fiske i år.

Annars så verkar det bara vara skit med världen. 350 000 arbetslösa i Sverige. Tsunami i Japan med massor med döda. Bankkriser, höjda bränslepriser, höjda elpriser, direktörer som ger varandra miljoner i bonusar och löneförhöjningar samt allt mer fattiga. Sedan har vi optimistkonsulterna i regering och media som påstår att allt är finfint. Fan ska tro dom.

Inga kommentarer: