onsdag 3 mars 2010

????

Idag fick jag veta av en kvinna att jag var socialt missanpassad och att hennes man som nästan hela livet levt på socialbidrag var socialt välanpassad. En man som har fyra barn med fyra olika kvinnor och nu inte bor med den han är gift med utan en yngre kvinna. En man som till sin fyraåriga dotter sagt att: dig har man då inte mycket nytta av. När hon inte klarade av det han behövde hjälp med. En man som inte brydde sig ett dugg om de barn han hade med på en fiskeresa, utan lät andra ta hand om dem. Som ursäkt sa han att: Då hinner jag ju inte fiska. En man som då hans son får byta skola för att han ska mer hjälp med skolarbetet utbrister: De gör hon bara så andra ska tro att jag bara får idioter. Hon är hans före detta sambo. Ingen tanke på sin son och hur han kände i denna situation.

Denne man försöker nu få mig att framstå som en skurk och sprider ut att jag anser att han är en psykopat. Det som chockar mig är att hans nuvarande fru anser att detta betende är helt normalt. Fast om hon skulle ha ansett att det var onormalt så hade hon ju inte gift sig med honom.

När det gäller en psykopat och det som kännetecknar honom/henne så finns en hemsida som beskiver psykopati http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php Man kan dock inte som lekman ge sig på att diagnostisera andra. Sidan ger dig dock en hjälp i att förstå betendet och undvika att hamna i situationer som gör dig till ett offer för en psykopat.

Inga kommentarer: