fredag 4 september 2009

Sjuk fredag

Är hemma sjuk och trött i en virologisk sjukdom sedan i tisdags. Vilken sorts sjukdom jag hade fick jag veta när jag ringde upp till vårdcentralen idag. Hon som svarade sa att om jag hade hosta och snuva så var det virologiskt. Men jag skulle inte komma dit utan dricka mycket, ta en Alvedon och vila. Sedan så skulle jag ta temperaturen för att se om jag hade hög feber (Det hade jag inte, nu på fredag)

Jag antar att virologisk sjukdom innebär att jag antingen har en förkylning eller influensa. Men utan ett läkarbesök och provtagning så förblir det väl en gåta vilken sjukdom jag har.

Undrar om alla som är sjuka i något som möjligtvis kan vara influensa får det svar som jag fick? i så fall så har myndigheterna ingen aning om hur många som är sjuka i influensa. Om de inte tar prov på dem som har symptom som man får vid virussjukdomar.

Men egentligen vill jag ju slippa att ge ett prov, så jag ska väl inte klaga ;-)

Inga kommentarer: