måndag 23 mars 2009

Måndag och jag funderar över kåta medelålders kärringar och karlar

Jag har allt sedan 20 års åldern besvärats av kåta medelålders kärringar. Om jag antar att det finns 100 000 -tals medelålders kärringar i Sverige som är sexuellt frustrerade. Så borde det finnas 100 000 -tals män som blir trakasserade av dessa kvinnor.

Om vi sedan antar att dessa kvinnor använder sig av metoder som i mitt fall inneburit att jag fått stora besvär att få arbete och försörja mig. Så får man smått astronomiska siffror som dessa personer kostar samhället. En summa på åtskilliga miljarder årligen är inte alls osannolik. Dessa kostnader kan t.ex. vara ökade sjukvårdskostnader, arbetslöshetsbidrag, socialbidrag, självmord, kvinnomisshandel, mord, alkoholism, depressioner, stressrelaterade sjukdomar och barn som far illa. Tråkigt nog finns det många män som hakar på karusellen, ibland av okunskap, men ofta i hopp om belöning.


Om man sedan till dessa kvinnor lägger till deras motsvarande kompanjoner på den manliga sidan så blir summan sannolikt dubbelt så stor. Deras manliga motsvarigheter försöker i många fall att få unga kvinnor att prostituera sig för ett arbete eller en bostad. Eller att stå till tjänst med sexuella tjänster mot diverse förmåner. Många gånger är då också förtal och smutskastning aktuellt, speciellt om de inte får som de vill.


Jag tror inte att dessa människor av båda könen anser sig vara onda. De ser sig nog, som något slags övermänniskor som har rätt att bära sig åt på detta sätt.

Inga kommentarer: