onsdag 7 januari 2009

Så var helgerna slut


Helgerna är slut och vardagen tar vid. Sökte ett arbete idag och som många andra arbeten så skulle jag registrera mig på en sida och fylla i mina tidigare arbeten, studier och så vidare. Några timmar senare så var jag klar med alltihop.

Jag tog då och fortsatte på mitt nya CV.
Tråkigt nog så fick jag bakläxa på den gamla när jag sökte ett arbete. Den var inte professionell enligt den som anställde personal. Så jag skrev en CV på engelska som hon kunde acceptera. Nu så håller jag på med den svenska, som blir både lång och tar lång tid att få klar. Varför ska jag ha så många kurser och utbildningar? När de ändå inte ger mig något arbete.

Deppigt, grått och mörkt är det ute. Knappt något ljus utan solens strålar ger bara ett svagt grått sken som bara hjälpligt lyser upp gatan utanför mitt fönster. Kul värre! Men inget själ att deppa trots att Israelerna bombar en FN-skola i Gaza, sjuka tvingas ut i arbete, tiggarna blir fler i Stockholm och de fattiga i Sverige räknas i tusental.

Inga kommentarer: