måndag 15 december 2008

Trött onsdag men snart är det Jul


Tvättade stormattan i förrgår, som alltid så var den fortfarande fuktig när jag hämtade den från grovtvätten. Nåja den blev ren i alla fall. Nu på onsdag, så är den äntligen helt torr och jag har en fin ren matta på golvet.

Såg att de ska släppa in utländsk arbetskraft till ett Sverige med massor av arbetslösa nu och ännu fler nästa år. Låter som om ett "borgerligt geni" varit i verksamhet och tänkt till.

Korkskallarna hittar väl på ännu mer som ökar arbetslösheten och gör krisen djupare. Nåja man får se det från den positiva sidan. Det blir Jul igen, trots kriser och annat elände. Jag måste skicka blommor till farsan och lite choklad eller något annat. Han ska väl också ha lite Jul. Undrar vad jag ska ge mig själv i Julklapp, kanske en flaska whisky från Skottland eller whiskey från Kentucky i USA. Jag får väl se vad det är som känns Jul-ligt.

Inga kommentarer: