torsdag 9 oktober 2008

Måndag

Det var en strålande höstdag idag. Solen sken från en klarblå himmel och det var faktiskt riktigt varmt i solen. Det var mycket folk som passade på att ta en höstpromenad denna vackra höstdag. Ekorrarna kilade omkring i träden medan småfåglarna passade på att leta föda innan kylan kom på allvar.

Det var roligt att se att så många äldre var ute i solskenet. Jag gick om en äldre dam med gåstol som sakta tog sig fram på stigen efter stranden. Även hon tog vara på det fina vädret nu i slutet på hösten, innan vinterns stormar drar in över denna lilla del av världen.

När jag nådde Notviken på denna promenad så såg jag en farbror som lade ut nät. Det var länge sedan som jag såg någon lägga ut nät i Notviken. Kanske han hoppades på sprittande siklöja full med rom. Men så vitt jag minns, så var det bara Abborre, Brax, Id och Mört som brukade fastna i de nät som lades ut här.

Inga kommentarer: