måndag 4 augusti 2008

Början på augusti

Ja, då börjar slutet på sommaren, om någon månad så börjar trädens blad att skifta i rött och gult här uppe i norr. Lite vemodigt när man vet att sommaren lider mot sitt slut. Ungarna börjar gå i skolan, de flesta vuxna börjar arbeta och jag ska aktiveras i något mindre meningsfullt.

Som vanligt har jag skickat in några ansökningar, utan något större hopp om ett jobb. Men något ska man väl göra. I alla fall försöka att få ett jobb, trots att det verkar meningslöst. Alla dessa tack för visat intresse och kan vi behålla din ansökan för framtida rekrytering? Jag har nog hunnit att bli pensionär, innan den framtida rekryteringen blir aktuell!

Men annars så luffar livet på som vanligt, trots allt. Jag väntar på ett paket med fiskegrejer från Sportfish, de hade rea så jag passade på att skaffa mig en ny fluglina. Nåt positivt i eländet :-)

Inga kommentarer: